Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2023

Ερωτήματα-θέματα προς διερεύνηση και συζήτηση


  1. Ο άλλος, η άλλη, το άλλο, η ταυτότητα και η ετερότητα στην φιλοσοφία, την κοινωνιολογία, την ψυχολογία, την βιολογία, την λογοτεχνία, τις τέχνες 
  2. Ο “άλλος” ως ξένος, αντίπαλος, διαφορετικός, συμπληρωματικός, ως πόλος έλξης ή άπωσης ...  ή ό,τι άλλο
  3. Εγώ, ο εαυτός μου και ο άλλος
  4. Αλλού, άλλοτε, άλλως
  5. Ζητήματα καθημερινότητας, επικαιρότητας, ηθικής και πολιτικής ορθότητας (;)
  6. Οι Άλλοι ως στοιχείο αυτοπροσδιορισμού και αυτοσυνειδήσίας του Εγώ και του Εμείς- "Το υπάρχειν έναντι"
  7. Ο καθρέπτης ως διαμεσολαβητής ταυτότητας.
  8. Ο μύθος του Νάρκισσου
  9. Κατ' εικόνα και καθ' ομοίωση: του εγώ προς τον άλλο ή αντιστρόφως;
  10. Οι μεταμορφώσεις του "εγώ" στην τέχνη και την λογοτεχνία
  11. Πρόσωπο και προσωπεία
  12. Ένθεος και άθεος υπαρξισμός
  13. Ένταξη, ενσωμάτωση ή αφομοίωση των "άλλων";
  14. Μπροστά στους νέους θεσμούς, διεκδικήσεις, ήθη
  15. Μπροστά στην ρευστότητα του "άλλου" φύλου
  16. Ζώντας σε μια εποχή έντονων ανακατατάξεων και ρευστότητας, υπάρχουν σταθερές αξίες;
  17. Εκπαίδευση: ταυτότητα και ετερότητα
  18. Το πλήθος και ο "διαφορετικός"
  19. Μορφές βίας κατά του "διαφορετικού"
  20. Τεχνικές προσέγγισης του "άλλου": περιγραφή, αφήγηση, παιχνίδια ρόλων, debate, τεχνικές θεάτρου forum κλπ

Προσθέστε κι εσείς τα δικά σας ερωτήματα /θέματα προς διερεύνηση και διάλογο.


John William Waterhouse, Ηχώ και Νάρκισσος, 1903


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Maurice Ravel, Καθρέπτες

Maurice Ravel, Καθρέπτες Πιάνο: Sviatoslav Richter (Πράγα,1965)